Завдання для підсумкової
контрольної роботи з курсу „Основи правознавства (практичний курс)” 9 клас ІІ семестр
І В.
Із запропонованих
варіантів відповідей оберіть один правильний (1-12).
1. Чоловіки
набувають право одружуватися:
А у 16 років;
Б у 17 років;
В у 18 років;
Г у 19 років;
Д у 20 років;
Е вік законом не
встановлено.
2. Опіка
встановлюється над неповнолітніми у віці:
А до 10 років;
Б до 14 років;
В до 18 років;
Г з 14 до 18
років.
3. Фізична особа
вважається дитиною до досягнення:
А 18 років;
Б 16 років;
В 19 років;
Г 14 років.
4.Особа, яка не
має громадянства:
А Біпатрид;
Б Апатрид;
В Громадянин;
Г Підданий;
Д Іноземець.
5.
Нормативно-правовим актом найвищої юридичної сили є:
А Кодекс України;
Б Конституція
України;
В статут;
Г положення.
6. Якщо суд
установить, що чоловік, пропонуючи одружитися, мав на меті не створити сім’ю, а лише отримати майнову вигоду
(прописку чи право на житлову площу), то суд ухвалить рішення:
А про притягнення
чоловіка до кримінальної відповідальності;
Б про припинення
шлюбу;
В про збереження
шлюбу;
Г про визнання
шлюбу не дійсним.
7. У вас виник
конфлікт із співробітниками міліції. Ви вважаєте, що вас було незаконно
затримано, при цьому до вас безпідставно застосовано силу. Для захисту своїх
прав вам доцільно звернутися до:
А суду;
Б адвокатури;
В прокуратури;
Г місцевої
державної адміністрації.
8. У якому із
зазначених випадків особа має право відмовитися давати свідчення в кримінальній
справі:
А вчитель щодо
дій свого учня;
Б офіцер щодо
подій, які сталися під час виконання ним службових обов’язків;
В син щодо дій
свого батька;
Г міліціонер щодо
обставин затримання злочинця.
9. На який
максимальний строк може бути затримано особу, яка скоїла адміністративне
правопорушення для встановлення особи та складання протоколу:
А 1 годину;
Б 3 години;
В 24 години;
Г 72 години;
Д 15 діб.
10. Яка умова
обов’язково повинна бути в
трудовому договорі:
А місце роботи;
Б тривалість
відпустки;
В строк
випробування;
Г порядок
матеріальної відповідальності;
Д пільги, які
надаються працівникові.
11. У якому
випадку йдеться про підприємницьку діяльність:
А благодійний
фонд збирає кошти на проведення операції хворій дитині;
Б автобусний
завод продав партію автобусів власного виробництва;
В учні 9-го класу
надали допомогу в збиранні врожаю колективному господарству, яке працює в
їхньому селі;
Г слюсар
влаштувався працювати на завод, отримуючи відповідну зарплату.
12. У якому
випадку працівника звільнено з роботи правомірно, без порушення трудового
законодавства:
А слюсар
звільнений з роботи за ініціативою власника у зв’язку з досягненням ним пенсійного віку;
Б водій
звільнений з роботи за ініціативою власника у зв’язку з невідповідністю займаній посаді за станом
здоров’я;
В токар
звільнений з роботи за ініціативою власника у зв’язку із запізненням на одну годину без поважних
причин;
Г охоронець
звільнений з роботи за ініціативою власника у зв’язку із систематичним порушенням ним Правил
дорожнього руху, про що повідомило ДАІ.
13. Установіть відповідність
кожного з учасників злочину з видом співучасті в злочині:
Громадяни П., Ж.,
Ю, Т. уночі зламали замки ювелірного магазину та пограбували його. При цьому П.
заздалегіть провів розвідку, з’ясував систему охорони, визначив дії кожного з учасників злочину, а також
виділив кошти для придбання необхідного спорядження, але не брав безпосередньої
участі в пограбуванні. Т. умовив Ж. надати для здійснення злочину його
автомобіль, а також залучив свого друга Ю. до скоєння злочину. Ж. на власному
автомобілі доставив Ю. до магазину та чекав його із коштовностями в машині. Ю.
безпосередньо здійснив проникнення в магазин та виніс цінності.
1 пособник; А Ж.
2 виконавець; Б
П.
3 підбурювач; В
Т.
4 організатор. Г
Ю.
14. Проаналізуйте
наведені ситуації. Визначте наявність злочину, його склад:
Пізно ввечері на неосвітленій
ділянці вулиці, в 50 метрах від підземного переходу, автомобілем, який рухався
із швидкістю 40 км. на год., було збито громадянку Р. Водій і свідки-пішоходи
кинулися на допомогу постраждалому, який непритомний лежав на дорозі. Разом з
усіма до постраждалого підбіг хлопець, раптом схопив його шапку і берсетку, що
лежали на дорозі, та кинувся на втьоки. Люди викликали „швидку допомогу” та
надали першу допомогу постраждалому.
Завдання для підсумкової
контрольної роботи з курсу „Основи правознавства (практичний курс)”
9 клас ІІ семестр
ІІ В.
Із запропонованих
варіантів відповідей оберіть один правильний (1-12).
1. Жінки
набувають право одружуватися:
А у 16 років;
Б у 17 років;
В у 18 років;
Г у 19 років;
Д у 20 років;
Е вік законом не
встановлено.
2. Піклування
встановлюється над неповнолітніми у віці:
А до 14 років;
Б з 14 до 18
років;
В до 18 років;
Г.у будь-якому
віці.
3. Яка освіта в
Україні є обов’язковою?
А Початкова;
Б Неповна
середня;
В Повна загальна
середня;
Г.Неповна вища.
4. Особа, яка має
подвійне громадянство:
А Біпатрид;
Б Апатрид;
В Громадянин;
Г Підданий;
Д Іноземець.
5. Ухвалювати
закони в Україні має право:
А Президент
України;
Б Кабінет
Міністрів України;
В Верховна Рада
України;
Г Конституційний
Суд України.
6. Адміністративна
відповідальність настає:
А з 18 років;
Б з 16 років;
В з 17 років;
Г.з 15 років.
7. Визначте, у
якому випадку скоєно злочин:
А 19-річний
слюсар запізнився на роботу без поважних причин, унаслідок чого підприємству
завдано великих збитків;
Б 17-річний водій
мопеда перевищив швидкість, унаслідок чого сталася дорожньо-транспортна пригода
та загинула людина;
В 16-річна
дівчина перейшла дорогу на червоне світло світлофора;
Г.13-річний хлопець
свідомо пошкодив дорогу автомашину сусіда.
8. Яке покарання
є кримінальним:
А громадські
роботи;
Б попередження;
В догана;
Г. позбавлення
водійських прав.
9. Визначте, яке
із зазначених адміністративних сягнень може бути накладено тільки судом:
А штраф;
Б попередження;
В
адміністративних арешт;
Г. Позбавлення
спеціального права;
Д оплатне
вилучення предмета правопорушення.
10. Укажіть, який
робочий час установлено для неповнолітніх працівників віком від 16 до 18 років,
які працюють під час канікул:
А 12 годин;
Б 24 години;
В 36 годин;
Г 40 годин;
Д 42 години.
11. Який із
зазначених документів обов’язково
має бути поданий 15-річним випускником 9-го класу, який уперше влаштовується на
роботу кур’єром:
А трудова книжка;
Б свідоцтво про
закінчення 9-го класу;
В свідоцтво про
народження;
Г характеристика
зі школи;
Д довідка про
знання державної мови.
12. Яка
мінімальна тривалість відпустки встановлена для неповнолітніх працівників:
А 20 календарних
днів;
Б 24 календарні
дні;
В 30 календарних
днів;
Г 31 календарний
день;
Д 48 календарних
днів.
13. До кожної
категорії працівників визначте установлену для них тривалість робочого дня:
1 30-річний
слюсар; А
12 годин;
2 15-річний кур’єр, який працює Б 18 годин;
в період шкільних канікул; В
24 години;
3 17-річний
токар, який працює Г
36 годин;
після закінчення 11 класу; Д
40 годин.
4 14-річний
прибиральник, який
працює протягом навчального
року після уроків.
14. Проаналізуйте
наведені ситуації. Визначте наявність злочину, його склад:
Громадяни В.
повертався з роботи власною автомашиною. Коли В. вийшов з машини, щоб відкрити
гараж, до нього підбіг юнак та впритул зробив чотири постріли з пістолета, від
яких В. помер на місці. Кинувши зброю, юнак вскочив на мотоцикл, який чекав на
ньог поруч, і зник. Наступного дня міліції вдалося затримати вбивць –
громадянина П. Виявилося, що він здійснив вбивство на замовлення конкурента
вбитого – Т., за що мав отримати 10000 доларів. За кермом мотоцикла був товариш
вбивці Р., якого він попросив допомогти, пообіцявши дати гроші на новий
мотоцикл.
Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 8 клас
Перший
рівень складності
І. Тестові завдання:
вкажіть одну правильну відповідь.
Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього – 10 балів.
1. Вкажіть, коли дружини Ярославичів зазнали поразки від
половців на р. Альті:
а) 1055р.; б) 1066р.; в) 1072р.; г) 1068р.
2. Вкажіть ім’я великого князя київського на час
скликання Любецького з’їзду князів:
а) Святослав; б) Святополк; в) Володимир; г) Всеволод.
3. Вкажіть рік першої згадки в Київському літописі назви
«Україна»:
а) 1087р.; б) 1097р.; в) 1187р.; г) 1199р..
4. Позначте рік розколу християнської церкви на
католицьку та православну:
а) 1054р.; б) 1596р.; в) 1286р.; г) 1385р.
5. Позначте дату утворення Галицько-Волинської держави:
а) 1141р.; б) 1187р.; в) 1199р.; г) 1205р.
6. Позначте назву міста, завоювання якого було метою
Першого Хрестового походу :
а) Єрусалим; б) Константинополь; в) Париж; г) Рим.
7. Позначте ім’я італійського мореплавця нового часу,який
відкрив Американський континент:
а) Христофор Колумб; б) Васко да Гама ; в) Фернан
Магеллан; г) Амеріго Веспуччі.
8. Позначте факт, що не стосується життєпису Петра
Могили:
а) виходець із сім’ї молдавського господаря Симеона; б)
ініціатор утворення уніатської церкви; в) учасник Хотинської битви; г) автор
«Требника».
9. Позначте, яку з указаних пам’яток давньоруської
літератури було створено раніше за інші:
а) «Слово про закон і благодать»; б) «Повість минулих
літ»; в) «Києво-Печерський патерик»;г) «Слово о полку Ігоревім».
10. Позначте рік утворення реєстрового козацтва:
а) 1596 р.; б) 1572 р.; в) 1578 р.; г) 1569 р.
ІІ.
Витлумачте та застосуйте поняття та терміни.
Тлумачення
кожного поняття – 2 бали, застосування – 3бали. Усього 15 балів.
1. Мануфактура; 2. Фільварок; 3. Капіталізм.
Другий
рівень складності
ІІІ.
Складіть та заповніть таблицю «Загарбання українських земель сусідніми
державами в ХІІІ – ХVІ ст.» .
Усього
10 балів.
ІV.
Розташуйте події у хронологічній послідовності.
Усього
10 балів.
1. Створення уніатської церкви.
2. Національно-визвольне повстання під проводом С.
Наливайка.
3. Заснування слов’яно-греко-латинської школи.
4. Доба героїчних походів.
5. Заснування козацької Січі на о. Мала Хортиця.
Третій
рівень складності
V.
Складіть повідомлення (до десяти речень) з поданих власних назв і понять: Європа, Середні віки, феодальний лад, феодальні
повинності, натуральне господарство, оброк, селянин, цех.
За
кожне правильно вжите поняття – 2 бали, за логічність та логічну достовірність
– 4 бали. Усього 20 балів.
VІ.
М. Грушевський писав:
«Прославлений пізніше як акт любові, братерства, пожертвування, у дійсності цей
сойм був ланцюгом насильств на чужих переконаннях, на чужих правах, довершених
тиском державної влади й тяжких політичних обставин». Про яку подію йдеться у документі та яке вона мала значення в подальшій
історії України. Відповідь обґрунтуйте. Усього
15 балів.
За
правильне й повне виконання усіх завдань – 80 балів.
Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади
з історії 9 клас
Перший рівень складності
І. Тестові завдання.
Вкажіть одну правильну відповідь. Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього –
10 балів.
1.
Позначте назву верстви українського населення, яка стала засновницею
православних братств:
А)
шляхта
В) селяни
Б)
козацтво
Г) міщани
2. Позначте назву найвищого законодавчого органу
Гетьманщини:
А)
генеральна рада В)
сейм
Б)
генеральна старшина Г) старшинська рада
3.
Позначте назву договору між Б.Хмельницьким і Річчю Посполитою, що визначав
території, на яких буде створена Українська козацька держава:
А)
Білоцерківський мирний договір
В) Березневі статті
Б)
Перемир’я під Замостям Г) Зборівський
мирний договір
4.
Позначте назву української землі, яка не входила до складу Російської імперії в
першій половині ХІХ ст.
А)
Лівобережна Україна В)
Слобідська Україна
Б)
Галичина
Г) Правобережна і Південна Україна
5.
Позначте подію, що відбулася найшвидше:
А)
заснування Південного товариства;
В) перший поділ Речі Посполитої;
Б) утворення «Руської трійці» ; Г) заснування
Харківського університету.
6.
Позначте рік початку правління династії Романових:
А) 1613;
Б) 1617; В) 1648; Г) 1725.
7.
Позначте ім’я французького письменника та філософа епохи Просвітництва, якому
належать слова «Якби бога не було, то його слід було б вигадати»:
А)
Вольтер; Б) Монтеск’є; В) Руссо; Г) Дідро.
8.
Розгортання якого процесу в Англії наприкінці
ХV - ХVІ ст. спричинило появу
«Кривавого законодавства»:
А)
обгороджування; Б)створення
англіканської церкви; В)
початок революції; Г) Великих
географічних відкриттів.
9.
Позначте кодекси, які були розроблені та впроваджені за правління Наполеона:
А)
Адміністративний, Аграрний, Юридичний;
В)Промисловий, Соціальний, Селянський;
Б)
Цивільний, Комерційний, Кримінальний;
Г) Національний, Релігійний, Юридичний.
10.
Позначте політичні партії Великої Британії:
А)
демократична, республіканська; Б)
консервативна,ліберальна;
В) соціалістична, націоналістична; Г) радикальна, консервативна.
ІІ. Витлумачте
та застосуйте поняття та терміни.
Тлумачення кожного – 2 бали,застосування – 3 бали. Усього
– 15 балів.
-
Автономія,
національна ідея, масонство.
Другий рівень складності
ІІІ. Складіть та
заповніть таблицю «Україна під владою імперій (кінець ХVІІІ-початок ХІХ ст.)»
Визначте спільне та відмінне у політиці імперій щодо України. Усього
- 10 балів.
ІV.
Розташуйте поняття, що стосуються історії США та Європи середини ХVІІ-кін. ХVІІІ
ст.,у хронологічній послідовності. За
правильно складений ланцюг подій – 10 балів.
А)
“Довгий парламент»; Б) «Бостонське чаювання»; В) «Славна революція»; Г) «Смутний
час»; Д) поділи Речі Посполитої.
Третій
рівень складності
V. Складіть повідомлення (до 10 речень) з
поданих власних назв і понять.
За кожне правильно вжите поняття-2 бали, за логічність та
історичну достовірність-4 бали. Усього -20 балів.
- Третій стан, монархія,Людовик ХVІ, республіка,
конституція, якобінці, Робесп’єр, термідоріанська реакція.
VІ.
Історик середини ХІХ ст. А.Скальковський вважав гайдамаків «розбійниками і
грабіжниками», а їхній рух – «плямою в нашій історії». Т.Шевченко гостро
критикував позицію Скальковського, називаючи гайдамацький рух «справою всієї
нації». А як вважаєте ви? Кількість балів – 15.
За
правильне й повне виконання усіх завдань – 80 балів.
Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 10 клас
Перший
рівень складності
І. Тестові завдання:
вкажіть одну правильну відповідь.
Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього – 10 балів.
1. Вкажіть, коли було скасовано кріпосне право на
українських землях Російської імперії:
а) 1848р.; б) 1855р.; в) 1861р.; г) 1864р.
2. Позначте прізвище засновника першої української театральної трупи, який став директором і
режисером Харківського професійного театру:
а) І. Котляревський; б) Г. Квітка-Основ’яненко ; в) Г.
Тарновський; г) М. Щепкін.
3. Позначте варіант, в якому названо дату і місце
утворення першої в Україні політичної партії:
а) 1900р., Львів; б) 1890р., Львів; в) 1899р., Київ; г)
1900р., Харків.
4. Позначте назву і прізвище автора першої
української національної опери:
а) «Наталка Полтавка», М.Лисенко; б) «Богдан
Хмельницький», П.Сокальський ; в) «Енеїда», М.Лисенко; г) «Запорожець за
Дунаєм», С.Гулак-Артемовський.
5. Позначте дату підписання Емського указу:
а) 1849р.; б) 1863р.; в) 1876р.; г) 1881р.
6. Вкажіть, де проходив кордон українських земель напередодні Першої
світової війни між Росією та Австро -Угорщиною:
а) р. Прут; б) Карпатські гори; в) р. Збруч; г) р.
Південний Буг.
7. Позначте прізвище автора програми «14 пунктів»:
а) Ж. Клемансо; б) В. Вільсон ; в) Д. Ллойд Джордж; г) В.
Орландо.
8. Укажіть автора статті «Війна і українці»:
а) М. Грушевський; б) С. Петлюра ; в) М. Міхновський; г) Д.
Дорошенко.
9. Позначте назви держав, які утворилися внаслідок
розпаду Австро-Угорщини:
а) Німеччина, Болгарія, Румунія; б) Італія, Румунія,
Хорватія; в) Боснія, Болгарія, Албанія; г) Чехословаччина, Польща, Угорщина.
10. Назвіть перший україномовний журнал у Російській
державі:
а) «Київська старовина»; б) «Русалка Дністровая»; в)
«Основа»; г) «Хлібороб».
ІІ.
Витлумачте та застосуйте поняття та терміни.
Тлумачення
кожного поняття – 2 бали, застосування – 3бали. Усього 15 балів.
1. Імперіалізм; 2. Репарації; 3. Монополії.
Другий
рівень складності
ІІІ.
Складіть та заповніть таблицю «Територіальні надбання країн-переможців у Першій
світовій війні» (згідно Версальської системи мирних договорів).
Усього
10 балів.
ІV.
Розташуйте події у хронологічній послідовності.
Усього
10 балів.
1. Перша російська революція.
2. Брусиловський прорив.
3. Створення Русько-української радикальної партії.
4. Галицька битва.
5. Створення синдикату «Продамет».
Третій
рівень складності
V.
Складіть повідомлення (до десяти речень) з поданих власних назв і понять: Галичина, народовці, москвофіли, радикали, політична
партія, Юліан Бачинський, Австро-Угорщина, «нова ера».
За
кожне правильно вжите поняття – 2 бали, за логічність та логічну достовірність
– 4 бали. Усього 20 балів.
VІ.
«В останнє десятиріччя ХІХ ст.
Галичина, незважаючи на власні досить важкі умови національного і економічного
існування, стає центром українського руху і щодо українських земель Росії
відіграє роль культурного арсеналу, де створювались і вдосконалювались засоби
національного, культурного та політико-громадського відродження українського
народу», - писав М. Грушевський. Обґрунтуйте
(або заперечте) це судження. Усього 15 балів.
За
правильне й повне виконання усіх завдань – 80 балів.
Завдання
І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 11 клас
Перший
рівень складності
І. Тестові завдання
Вкажіть одну правильну відповідь. Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього –
10 балів.
1.
В
яких містах у жовтні 1918р. було створено два українських університети?
А) Київ, Львів; Б) Київ, Кам’янець-Подільський; В) Львів, Харків;
Г) Харків, Київ.
2.
Вкажіть президента Карпатської України:
А)
О.Духнович; Б)
А.Волошин; В) А.Бродій; Г) Д.Донцов
3.
Вкажіть основоположника «Інтегрального націоналізму»:
А)
Є.Коновалець; Б) Д.Донцов;
В)С.Бандера; Г)
Р.Шухевич.
4.
Вкажіть назву провінції, утвореної румунським окупаційним командуванням
влітку 1941р.:
А)
рейхскомісаріат «Україна»; Б)
дистрикт «Подолія»; В) Новоросія;
Г)
Трансністрія.
5.
Вкажіть голову першої української делегації при ООН:
А)
О.Корнійчук; Б)
М.Хрущов; В) Д.Мануїльський;
Г) Л.Каганович.
6.
Економічна криза в США, що розпочалася восени 1929р. увійшла в історію під
назвою:
А)
«Криза століття»; Б) «Чорний
четвер»; В) «Велика депресія»;
Г)
«Рейганоміка»
7. Вкажіть наслідки індустріалізації,
здійснюваної в СРСР у 1920-1930-х рр.:
А)
зміцнення обороноздатності, розквіт села;
Б) розкуркулення, знищення селянства як класу;
В) урбанізація, швидке формування
фабрично-заводського робітничого класу;
Г) побудова важкої промисловості, масові
репресії.
8.
Позначте назву міста, у якому була підписана Декларація Обєднаних Націй:
А)
Сан-Франциско; Б) Нью-Йорк; В) Вашингтон; Г) Лос-Анджелес.
9. У результаті якої військової операції
радянські війська визволили Польщу та ввійшли на територію Німеччини?
А)
Вісло-Одерської; Б) «Вайс; В) «Тайфун»; Г) Берлінської.
10.
У якому році дію закону США про ленд-ліз було поширено на СРСР ?
А) 1940;
Б) 1941; В) 1942; Г) 1943.
ІІ.
Витлумачте та застосуйте поняття та терміни. Тлумачення
кожного – 2 бали,
застосування – 3 бали. Усього –
15 балів. 1.Колабораціонізм, 2.Рух Опору,
3. Пацифікація.
Другий
рівень складності
ІІІ.
Складіть та заповніть таблицю «Визволення України від нацистських окупантів».
Кількість балів – 10.
ІV. Розташуйте поняття, що стосуються перебігу подій Другої
світової війни, у хронологічній послідовності. За правильно складений ланцюг подій – 10 балів.
А)
план «Барбаросса»; Б) «дивна
війна»; В) «другий фронт»; Г) Мюнхенська змова;
Д) Нюрнберзький процес.
Третій рівень складності
V.
Складіть повідомлення (до 10 речень) з поданих власних назв і понять.
За кожне правильно вжите поняття-2 бали, за логічнісмть
та історичну достовірність-4 бали. Усього -20 балів.
-
Перша пятирічка, Сталін, Косіор, індустріалізація, колективізація, закон
«про пять колосків»,голодомор, геноцид.
VІ.
Появу феномена “світових війн» історики, як правило, повязують з ХХстоліттям.
Визначте характерні риси й особливості цього феномена. Як ви гадаєте, чи можна
застосувати це поняття до воєнних конфліктів попередніх епох? Аргументуйте свою
позицію.
Кількість балів – 15.
За правильне й повне виконання усіх
завдань – 80 балів.
Немає коментарів:
Дописати коментар