Самостійна робота



Завдання для підсумкової контрольної роботи з курсу „Основи правознавства (практичний курс)” 9 клас  ІІ семестр
І В.
Із запропонованих варіантів відповідей оберіть один правильний (1-12).
1. Чоловіки набувають право одружуватися:
А у 16 років;
Б у 17 років;
В у 18 років;
Г у 19 років;
Д у 20 років;
Е вік законом не встановлено.

2. Опіка встановлюється над неповнолітніми у віці:
А до 10 років;
Б до 14 років;
В до 18 років;
Г з 14 до 18 років.

3. Фізична особа вважається дитиною до досягнення:
А 18 років;
Б 16 років;
В 19 років;
Г 14 років.

4.Особа, яка не має громадянства:
А Біпатрид;
Б Апатрид;
В Громадянин;
Г Підданий;
Д Іноземець.

5. Нормативно-правовим актом найвищої юридичної сили є:
А Кодекс України;
Б Конституція України;
В статут;
Г положення.

6. Якщо суд установить, що чоловік, пропонуючи одружитися, мав на меті не створити сімю, а лише отримати майнову вигоду (прописку чи право на житлову площу), то суд ухвалить рішення:
А про притягнення чоловіка до кримінальної відповідальності;
Б про припинення шлюбу;
В про збереження шлюбу;
Г про визнання шлюбу не дійсним.

7. У вас виник конфлікт із співробітниками міліції. Ви вважаєте, що вас було незаконно затримано, при цьому до вас безпідставно застосовано силу. Для захисту своїх прав вам доцільно звернутися до:
А суду;
Б адвокатури;
В прокуратури;
Г місцевої державної адміністрації.

8. У якому із зазначених випадків особа має право відмовитися давати свідчення в кримінальній справі:
А вчитель щодо дій свого учня;
Б офіцер щодо подій, які сталися під час виконання ним службових обовязків;
В син щодо дій свого батька;
Г міліціонер щодо обставин затримання злочинця.

9. На який максимальний строк може бути затримано особу, яка скоїла адміністративне правопорушення для встановлення особи та складання протоколу:
А 1 годину;
Б 3 години;
В 24 години;
Г 72 години;
Д 15 діб.

10. Яка умова обовязково повинна бути в трудовому договорі:
А місце роботи;
Б тривалість відпустки;
В строк випробування;
Г порядок матеріальної відповідальності;
Д пільги, які надаються працівникові.

11. У якому випадку йдеться про підприємницьку діяльність:
А благодійний фонд збирає кошти на проведення операції хворій дитині;
Б автобусний завод продав партію автобусів власного виробництва;
В учні 9-го класу надали допомогу в збиранні врожаю колективному господарству, яке працює в їхньому селі;
Г слюсар влаштувався працювати на завод, отримуючи відповідну зарплату.

12. У якому випадку працівника звільнено з роботи правомірно, без порушення трудового законодавства:
А слюсар звільнений з роботи за ініціативою власника у звязку з досягненням ним пенсійного віку;
Б водій звільнений з роботи за ініціативою власника у звязку з невідповідністю займаній посаді за станом здоровя;
В токар звільнений з роботи за ініціативою власника у звязку із запізненням на одну годину без поважних причин;
Г охоронець звільнений з роботи за ініціативою власника у звязку із систематичним порушенням ним Правил дорожнього руху, про що повідомило ДАІ.

13. Установіть відповідність кожного з учасників злочину з видом співучасті в злочині:
Громадяни П., Ж., Ю, Т. уночі зламали замки ювелірного магазину та пограбували його. При цьому П. заздалегіть провів розвідку, зясував систему охорони, визначив дії кожного з учасників злочину, а також виділив кошти для придбання необхідного спорядження, але не брав безпосередньої участі в пограбуванні. Т. умовив Ж. надати для здійснення злочину його автомобіль, а також залучив свого друга Ю. до скоєння злочину. Ж. на власному автомобілі доставив Ю. до магазину та чекав його із коштовностями в машині. Ю. безпосередньо здійснив проникнення в магазин та виніс цінності.
1 пособник;                                      А Ж.
2 виконавець;                                               Б П.
3 підбурювач;                                               В Т.
4 організатор.                                               Г Ю.
14. Проаналізуйте наведені ситуації. Визначте наявність злочину, його склад:
Пізно ввечері на неосвітленій ділянці вулиці, в 50 метрах від підземного переходу, автомобілем, який рухався із швидкістю 40 км. на год., було збито громадянку Р. Водій і свідки-пішоходи кинулися на допомогу постраждалому, який непритомний лежав на дорозі. Разом з усіма до постраждалого підбіг хлопець, раптом схопив його шапку і берсетку, що лежали на дорозі, та кинувся на втьоки. Люди викликали „швидку допомогу” та надали першу допомогу постраждалому.


Завдання для підсумкової контрольної роботи з курсу „Основи правознавства (практичний курс)”
9 клас ІІ семестр
ІІ В.

Із запропонованих варіантів відповідей оберіть один правильний (1-12).
1. Жінки набувають право одружуватися:
А у 16 років;
Б у 17 років;
В у 18 років;
Г у 19 років;
Д у 20 років;
Е вік законом не встановлено.

2. Піклування встановлюється над неповнолітніми у віці:
А до 14 років;
Б з 14 до 18 років;
В до 18 років;
Г.у будь-якому віці.

3. Яка освіта в Україні є обовязковою?
А Початкова;
Б Неповна середня;
В Повна загальна середня;
Г.Неповна вища.

4. Особа, яка має подвійне громадянство:
А Біпатрид;
Б Апатрид;
В Громадянин;
Г Підданий;
Д Іноземець.

5. Ухвалювати закони в Україні має право:
А Президент України;
Б Кабінет Міністрів України;
В Верховна Рада України;
Г Конституційний Суд України.

6. Адміністративна відповідальність настає:
А з 18 років;
Б з 16 років;
В з 17 років;
Г.з 15 років.

7. Визначте, у якому випадку скоєно злочин:
А 19-річний слюсар запізнився на роботу без поважних причин, унаслідок чого підприємству завдано великих збитків;
Б 17-річний водій мопеда перевищив швидкість, унаслідок чого сталася дорожньо-транспортна пригода та загинула людина;
В 16-річна дівчина перейшла дорогу на червоне світло світлофора;
Г.13-річний хлопець свідомо пошкодив дорогу автомашину сусіда.

8. Яке покарання є кримінальним:
А громадські роботи;
Б попередження;
В догана;
Г. позбавлення водійських прав.

9. Визначте, яке із зазначених адміністративних сягнень може бути накладено тільки судом:
А штраф;
Б попередження;
В адміністративних арешт;
Г. Позбавлення спеціального права;
Д оплатне вилучення предмета правопорушення.

10. Укажіть, який робочий час установлено для неповнолітніх працівників віком від 16 до 18 років, які працюють під час канікул:
А 12 годин;
Б 24 години;
В 36 годин;
Г 40 годин;
Д 42 години.

11. Який із зазначених документів обовязково має бути поданий 15-річним випускником 9-го класу, який уперше влаштовується на роботу курєром:
А трудова книжка;
Б свідоцтво про закінчення 9-го класу;
В свідоцтво про народження;
Г характеристика зі школи;
Д довідка про знання державної мови.

12. Яка мінімальна тривалість відпустки встановлена для неповнолітніх працівників:
А 20 календарних днів;
Б 24 календарні дні;
В 30 календарних днів;
Г 31 календарний день;
Д 48 календарних днів.

13. До кожної категорії працівників визначте установлену для них тривалість робочого дня:
1 30-річний слюсар;                                                            А 12 годин;
2 15-річний курєр, який працює                                      Б 18 годин;
   в період шкільних канікул;                                                         В 24 години;
3 17-річний токар, який працює                                       Г 36 годин;
   після закінчення 11 класу;                                                          Д 40 годин.
4 14-річний прибиральник, який
   працює протягом навчального
   року після уроків.

14. Проаналізуйте наведені ситуації. Визначте наявність злочину, його склад:
Громадяни В. повертався з роботи власною автомашиною. Коли В. вийшов з машини, щоб відкрити гараж, до нього підбіг юнак та впритул зробив чотири постріли з пістолета, від яких В. помер на місці. Кинувши зброю, юнак вскочив на мотоцикл, який чекав на ньог поруч, і зник. Наступного дня міліції вдалося затримати вбивць – громадянина П. Виявилося, що він здійснив вбивство на замовлення конкурента вбитого – Т., за що мав отримати 10000 доларів. За кермом мотоцикла був товариш вбивці Р., якого він попросив допомогти, пообіцявши дати гроші на новий мотоцикл.



Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії                 8 клас
Перший рівень складності
І. Тестові завдання: вкажіть одну правильну відповідь.
Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього – 10 балів.
1. Вкажіть, коли дружини Ярославичів зазнали поразки від половців на р. Альті:
а) 1055р.; б) 1066р.; в) 1072р.; г) 1068р.
2. Вкажіть ім’я великого князя київського на час скликання Любецького з’їзду князів:
а) Святослав; б) Святополк; в) Володимир; г) Всеволод.
3. Вкажіть рік першої згадки в Київському літописі назви «Україна»:
а) 1087р.; б) 1097р.; в) 1187р.; г) 1199р..
4. Позначте рік розколу християнської церкви на католицьку та православну:
а) 1054р.; б) 1596р.; в) 1286р.; г) 1385р.
5. Позначте дату утворення Галицько-Волинської держави:
а) 1141р.; б) 1187р.; в) 1199р.; г) 1205р.
6. Позначте назву міста, завоювання якого було метою Першого Хрестового походу :
а) Єрусалим; б) Константинополь; в) Париж; г) Рим.
7. Позначте ім’я італійського мореплавця нового часу,який відкрив Американський континент:
а) Христофор Колумб; б) Васко да Гама ; в) Фернан Магеллан; г) Амеріго Веспуччі.
8. Позначте факт, що не стосується життєпису Петра Могили:
а) виходець із сім’ї молдавського господаря Симеона; б) ініціатор утворення уніатської церкви; в) учасник Хотинської битви; г) автор «Требника».
9. Позначте, яку з указаних пам’яток давньоруської літератури було створено раніше за інші:
а) «Слово про закон і благодать»; б) «Повість минулих літ»; в) «Києво-Печерський патерик»;г) «Слово о полку Ігоревім».
10. Позначте рік утворення реєстрового козацтва:
а) 1596 р.; б) 1572 р.; в) 1578 р.; г) 1569 р.

ІІ. Витлумачте та застосуйте поняття та терміни.
Тлумачення кожного поняття – 2 бали, застосування – 3бали. Усього 15 балів.
1.  Мануфактура; 2. Фільварок; 3. Капіталізм.



Другий рівень складності
ІІІ. Складіть та заповніть таблицю «Загарбання українських земель сусідніми державами в ХІІІ – ХVІ ст.» .
Усього 10 балів.
ІV. Розташуйте події у хронологічній послідовності.
Усього 10 балів.
1. Створення уніатської церкви.
2. Національно-визвольне повстання під проводом С. Наливайка.
3. Заснування слов’яно-греко-латинської школи.
4. Доба героїчних походів.
5. Заснування козацької Січі на о. Мала Хортиця.
Третій рівень складності
V. Складіть повідомлення (до десяти речень) з поданих власних назв і понять: Європа, Середні віки, феодальний лад, феодальні повинності, натуральне господарство, оброк, селянин, цех.
За кожне правильно вжите поняття – 2 бали, за логічність та логічну достовірність – 4 бали. Усього 20 балів.

VІ. М. Грушевський писав: «Прославлений пізніше як акт любові, братерства, пожертвування, у дійсності цей сойм був ланцюгом насильств на чужих переконаннях, на чужих правах, довершених тиском державної влади й тяжких політичних обставин». Про яку подію йдеться у документі та яке вона мала значення в подальшій історії України. Відповідь обґрунтуйте. Усього 15 балів.


За правильне й повне виконання усіх завдань – 80 балів.










     Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії           9 клас
                                                   Перший рівень складності
  І. Тестові завдання. Вкажіть  одну правильну відповідь. Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього – 10 балів.
1. Позначте назву верстви українського населення, яка стала засновницею православних братств:
А) шляхта                                                             В) селяни
Б) козацтво                                                          Г) міщани
2.  Позначте назву найвищого законодавчого органу Гетьманщини:
А) генеральна рада                                           В) сейм
Б) генеральна старшина                                  Г) старшинська рада
3. Позначте назву договору між Б.Хмельницьким і Річчю Посполитою, що визначав території, на яких буде створена Українська козацька держава:
А) Білоцерківський мирний договір              В) Березневі статті
Б) Перемир’я під Замостям                               Г) Зборівський мирний договір
4. Позначте назву української землі, яка не входила до складу Російської імперії в першій половині ХІХ ст.
А) Лівобережна Україна                                     В) Слобідська Україна
Б) Галичина                                                            Г) Правобережна і Південна Україна
5. Позначте подію, що відбулася найшвидше:
А) заснування Південного товариства;         В) перший поділ Речі Посполитої;
 Б) утворення «Руської трійці» ;                       Г) заснування Харківського університету.
6. Позначте рік початку правління династії Романових:
А)  1613;        Б) 1617;        В) 1648;              Г) 1725.
7. Позначте ім’я французького письменника та філософа епохи Просвітництва, якому належать слова «Якби бога не було, то його слід було б вигадати»:
А) Вольтер;           Б) Монтеск’є;          В) Руссо;          Г) Дідро.
8. Розгортання якого процесу в Англії наприкінці  ХV  - ХVІ ст. спричинило появу «Кривавого законодавства»:
А) обгороджування;           Б)створення англіканської церкви;            В) початок революції;  Г) Великих географічних відкриттів.
9. Позначте кодекси, які були розроблені та впроваджені за правління Наполеона:
А) Адміністративний, Аграрний, Юридичний;        В)Промисловий, Соціальний, Селянський;
Б) Цивільний, Комерційний, Кримінальний;           Г) Національний, Релігійний, Юридичний.
10. Позначте політичні партії Великої Британії:
А) демократична, республіканська;                             Б)  консервативна,ліберальна;                                                 В) соціалістична, націоналістична;                                Г)  радикальна, консервативна.
ІІ.  Витлумачте та застосуйте поняття та терміни.
Тлумачення кожного – 2 бали,застосування – 3 бали. Усього – 15 балів.
-                Автономія, національна ідея, масонство.
                                                     
                                                     Другий рівень складності
ІІІ.   Складіть та заповніть таблицю «Україна під владою імперій (кінець ХVІІІ-початок ХІХ ст.)» Визначте спільне та відмінне у політиці імперій щодо України.   Усього - 10 балів.
ІV. Розташуйте поняття, що стосуються історії США та Європи середини ХVІІ-кін. ХVІІІ ст.,у хронологічній послідовності. За правильно складений ланцюг подій – 10 балів.
А) “Довгий парламент»; Б) «Бостонське чаювання»; В) «Славна революція»;                                Г) «Смутний час»;  Д) поділи Речі Посполитої.
                                                        Третій рівень складності
V. Складіть повідомлення (до 10 речень) з поданих власних назв і понять.
За кожне правильно вжите поняття-2 бали, за логічність та історичну достовірність-4 бали. Усього -20 балів.
-  Третій стан, монархія,Людовик ХVІ, республіка, конституція, якобінці, Робесп’єр, термідоріанська реакція.
VІ. Історик середини ХІХ ст. А.Скальковський вважав гайдамаків «розбійниками і грабіжниками», а їхній рух – «плямою в нашій історії». Т.Шевченко гостро критикував позицію Скальковського, називаючи гайдамацький рух «справою всієї нації». А як вважаєте ви?   Кількість балів – 15.

            За правильне й повне виконання усіх завдань – 80 балів.







Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії                 10 клас
Перший рівень складності
І. Тестові завдання: вкажіть одну правильну відповідь.
Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього – 10 балів.
1. Вкажіть, коли було скасовано кріпосне право на українських землях Російської імперії:
а) 1848р.; б) 1855р.; в) 1861р.; г) 1864р.
2. Позначте прізвище засновника першої української  театральної трупи, який став директором і режисером Харківського професійного театру:
а) І. Котляревський; б) Г. Квітка-Основ’яненко ; в) Г. Тарновський; г) М. Щепкін.
3. Позначте варіант, в якому названо дату і місце утворення першої в Україні політичної партії:
а) 1900р., Львів; б) 1890р., Львів; в) 1899р., Київ; г) 1900р., Харків.
4. Позначте назву і прізвище автора першої української  національної опери:
а) «Наталка Полтавка», М.Лисенко; б) «Богдан Хмельницький», П.Сокальський ; в) «Енеїда», М.Лисенко; г) «Запорожець за Дунаєм», С.Гулак-Артемовський.
5. Позначте дату підписання Емського указу:
а) 1849р.; б) 1863р.; в) 1876р.; г) 1881р.
6. Вкажіть, де проходив кордон  українських земель напередодні Першої світової війни між Росією та Австро -Угорщиною:
а) р. Прут; б) Карпатські гори; в) р. Збруч; г) р. Південний Буг.
7. Позначте прізвище автора програми «14 пунктів»:
а) Ж. Клемансо; б) В. Вільсон ; в) Д. Ллойд Джордж; г) В. Орландо.
8. Укажіть автора статті «Війна і українці»:
а) М. Грушевський; б) С. Петлюра ; в) М. Міхновський; г) Д. Дорошенко.
9. Позначте назви держав, які утворилися внаслідок розпаду Австро-Угорщини:
а) Німеччина, Болгарія, Румунія; б) Італія, Румунія, Хорватія; в) Боснія, Болгарія, Албанія; г) Чехословаччина, Польща, Угорщина.
10. Назвіть перший україномовний журнал у Російській державі:
а) «Київська старовина»; б) «Русалка Дністровая»; в) «Основа»; г) «Хлібороб».

ІІ. Витлумачте та застосуйте поняття та терміни.
Тлумачення кожного поняття – 2 бали, застосування – 3бали. Усього 15 балів.
1.  Імперіалізм; 2. Репарації; 3. Монополії.




Другий рівень складності
ІІІ. Складіть та заповніть таблицю «Територіальні надбання країн-переможців у Першій світовій війні» (згідно Версальської системи мирних договорів).
Усього 10 балів.
ІV. Розташуйте події у хронологічній послідовності.
Усього 10 балів.
1. Перша російська революція.
2. Брусиловський прорив.
3. Створення Русько-української радикальної партії.
4. Галицька битва.
5. Створення синдикату «Продамет».

Третій рівень складності
V. Складіть повідомлення (до десяти речень) з поданих власних назв і понять: Галичина, народовці, москвофіли, радикали, політична партія, Юліан Бачинський, Австро-Угорщина, «нова ера».
За кожне правильно вжите поняття – 2 бали, за логічність та логічну достовірність – 4 бали. Усього 20 балів.

VІ. «В останнє десятиріччя ХІХ ст. Галичина, незважаючи на власні досить важкі умови національного і економічного існування, стає центром українського руху і щодо українських земель Росії відіграє роль культурного арсеналу, де створювались і вдосконалювались засоби національного, культурного та політико-громадського відродження українського народу», - писав М. Грушевський. Обґрунтуйте (або заперечте) це судження.  Усього 15 балів.


За правильне й повне виконання усіх завдань – 80 балів.







     Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії          11 клас
Перший рівень складності
  І. Тестові завдання
Вкажіть  одну правильну відповідь. Одна правильна відповідь – 1 бал. Усього – 10 балів.
1.            В яких містах у жовтні 1918р. було створено два українських університети?
   А) Київ, Львів;      Б) Київ, Кам’янець-Подільський;      В) Львів, Харків;   
   Г) Харків, Київ.
2. Вкажіть президента Карпатської України:
А) О.Духнович;         Б) А.Волошин;         В) А.Бродій;                     Г) Д.Донцов
3. Вкажіть основоположника «Інтегрального націоналізму»:
А) Є.Коновалець;    Б) Д.Донцов;   В)С.Бандера;    Г) Р.Шухевич.
4. Вкажіть назву провінції, утвореної румунським окупаційним командуванням влітку    1941р.:
А) рейхскомісаріат «Україна»;     Б) дистрикт «Подолія»;    В)  Новоросія;     
Г) Трансністрія.
 5.  Вкажіть голову першої української делегації при ООН:
А) О.Корнійчук;               Б) М.Хрущов;                   В)  Д.Мануїльський;         
Г)  Л.Каганович. 
6. Економічна криза в США, що розпочалася восени 1929р. увійшла в історію під назвою:
  А) «Криза століття»;       Б) «Чорний четвер»;      В)    «Велика депресія»;  
  Г)   «Рейганоміка»    
 7. Вкажіть наслідки індустріалізації, здійснюваної в СРСР у 1920-1930-х рр.:
А) зміцнення обороноздатності, розквіт села;
 Б) розкуркулення, знищення селянства як класу;
 В) урбанізація, швидке формування фабрично-заводського робітничого класу;
 Г) побудова важкої промисловості, масові репресії.
8. Позначте назву міста, у якому була підписана Декларація Обєднаних Націй:
А) Сан-Франциско;    Б) Нью-Йорк;    В) Вашингтон;      Г)  Лос-Анджелес.
9.  У результаті якої військової операції радянські війська визволили Польщу та ввійшли на територію Німеччини?
А) Вісло-Одерської;               Б) «Вайс;       В) «Тайфун»;            Г) Берлінської.
10. У якому році дію закону США про ленд-ліз було поширено на СРСР ?
 А) 1940;                    Б) 1941;                        В)  1942;                             Г) 1943.
ІІ. Витлумачте та застосуйте поняття та терміни.      Тлумачення кожного – 2 бали,                 застосування – 3 бали.    Усього – 15 балів. 1.Колабораціонізм, 2.Рух Опору,
 3. Пацифікація.
                                                   
Другий рівень складності
ІІІ. Складіть та заповніть таблицю «Визволення України від нацистських окупантів».
Кількість балів – 10.
 ІV. Розташуйте поняття, що стосуються перебігу подій Другої світової війни, у хронологічній послідовності.             За правильно складений ланцюг подій – 10 балів.
А) план «Барбаросса»;         Б) «дивна війна»;      В) «другий фронт»;    Г) Мюнхенська змова; 
 Д) Нюрнберзький процес.
                                                  
                                                Третій рівень складності
V. Складіть повідомлення (до 10 речень) з поданих власних назв і понять.
За кожне правильно вжите поняття-2 бали, за логічнісмть та історичну достовірність-4 бали. Усього -20 балів.
    -  Перша пятирічка, Сталін, Косіор, індустріалізація, колективізація, закон «про пять колосків»,голодомор, геноцид.

VІ. Появу феномена “світових війн» історики, як правило, повязують з ХХстоліттям. Визначте характерні риси й особливості цього феномена. Як ви гадаєте, чи можна застосувати це поняття до воєнних конфліктів попередніх епох? Аргументуйте свою позицію.  
Кількість балів – 15.


         За правильне й повне виконання усіх завдань – 80 балів.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Популярні публікації